Da li znate da razlog specifičnih teškoća u učenju, poput disleksije i dispraksije, pomanjkanja pažnje, govornih poremećaja te emocionalnih problema može biti radi nezrelog funkcioniranja vestibularnog sustava?
Prvi pokreti bebe su nekontrolirani, no kako se bebe sve više kreću, tako je kontrola njihovih pokreta sve bolja. Kao primjer navest ćemo posezanje za željenim predmetom. Beba će prvo velikim kružnim pokretima pokušavati doći do predmeta, u početku će promašiti ili srušiti, no vježbanjem, odnosno ponavljanjem, pokret će postajati sve precizniji. Ravnotežu je najbolje početi uvježbavati na podu.
Kada beba ležeći na leđima maše svojim ručicama i nogicama istodobno uči koliko je dugačka (proprioceptivno učenje). Dok beba leži na trbuhu, prvo odiže glavu, zatim se oslanja na podlaktice i istodobno taktilno kontaktirajući s podlogom, podupirući tjelesnu težinu razvija mišićnu snagu, što pomaže razvoju sheme tijela.
Sigurna ravnoteža nerazdvojna je od razvoja posturalne kontrole koju podupiru vizualni, proprioceptivni i motorički sustav. Vježbanje ovih sustava postupan je proces koji uključuje sazrijevanje vestibularnih putova.
Nekoliko studija pokazalo je da su djeca koja su redovito primala vestibularnu stimulaciju u prvom mjesecu života, pokazala brži razvoj motoričkih vještina.
Neki simptomi i znakovi koji mogu ukazivati na probleme ravnoteže:
- porođaj na zadak
- kašnjenje u stjecanju kontrole glave, posjedanja, puzanja i hodanja
- slabo razvijen mišićni tonus
- često padanje
- izbjegavanje/strah od pokreta
- nespretnost, sudaranje s predmetima
- nepostojanje straha od visine / izrazit strah od visine
- sklonost kretnju preblizu drugima, sudaranje s drugom djecom
- mučnina od kretanja nakon osme godine
- teškoće pri učenju vožnje bicikla
- ne zna kako gurati ili povlačiti
Ako primjećujete da vaše dijete ima poteškoća s ravnotežom, slobodno nam se obratite za savjet i/ili za uključivanje djeteta u tretman senzorne integracije.
Odgovori