Sudjelovanje u kućanskim poslovima djetetu daje osjećaj važnosti i vrijednosti u obitelji i pozitivno djeluje na djetetov razvoj. Preuzimanje sitnih kućanskih poslova pozitivno utječe na razvoj discipline, odgovornosti, radnih navika i samopouzdanja kod djece.
Osim toga,obavljajući pojedine kućanske poslove, razvijaju svoje senzomotoričke, kognitivne i psihosocijalne vještine.
Stjecanjem navedenih sposobnosti, vještina, navika i stavova o sudjelovanju u kućanskim poslovima, djeca postaju sposobnija i samostalnija te samim time spremnija za život koji je pred njima.
Stručnjaci smatraju da su djeca od dvije godine potpuno sposobna za prve radne zadatke laganog intenziteta. Aktivnosti trebaju biti prilagođene dobi i trebaju ovisiti o djetetovom osobnom interesu.
Primjer jedne kućanske aktivnosti za djecu dobi od 2 godine na dalje:
Vađenje pribora za jelo iz perilice posuđa i sortiranje u kutiju za pribor za jelo
Ranije izvaditi oštre predmete!
Osim što vam dijete pomaže izvaditi pribor za jelo razvija svoju finu motoriku,bilateralnu integraciju, motoričku kontrolu, praksiju, koordinaciju oko-ruka, pažnju i koncentraciju. Uči se prepoznavanju, sekvencioniranju, kategorizaciji i dr. Ako roditelj potakne razgovor tijekom aktivnosti, razvijaju se i govorno jezične vještine.
Ono što je bitno naglasiti da kućanski poslovi nikako ne bi smjeli biti toliko dugotrajni i/ili učestali da djetetu oduzimaju vrijeme za igru kao njegovu primarnu zadaću.
Odgovori